pondělí 29. března 2021

NÁVRAT K SOBĚ

    Několik posledních let často a ráda vzpomínám na období, na které si pamatuji jako na mé nejšťastnější. Bylo to kolem roku 2013. Byla jsem optimistická, veselá, přátelská a obklopovala jsem se tím, co mi dělalo radost. Byla jsem svá. Dělala jsem to, co mě bavilo, oblékala jsem si to, co se mi líbilo, jedla jsem to, co mi chutnalo. Studovala jsem sice obor, který mě zas až tak moc nezajímal, ale měla jsem kolem sebe skvělé lidi, díky nimž jsem vnitřně rostla a kteří se stali mými nejlepšími přáteli.

   Dva roky na to jsem začala nový vztah. Po čase se ukázalo, že je tento vztah natolik toxický, že mi postupně ničil mou osobnost, mou svoucnost, sebral mi veškeré zbytky sebedůvěry, vlastní postoje a názory, všechno, co jsem měla ráda a co mě bavilo a můj život se proměnil v malé peklo. Nechci zabíhat do detailů, je to nehezký příběh a nerada na ty tři roky mého života vzpomínám. Ale musím říct, že ničeho nelituji! Hodně jsem se toho o sobě dozvěděla, z mnohého jsem se poučila. Zjistila jsem, že se člověk může odrazit od dna.  Že má určitou hranici únosnosti, a když k ní dojde, něco se stane, změní. Procitla jsem, sebrala poslední zbytky sebeúcty a za dramatických okolností od všeho utekla, abych se zachránila. Ale hlavně, to, co mám teď, bych neměla, kdyby cokoliv předtím bylo jinak.

   Další roky jsem sama sebe rehabilitovala. Emočně, fyzicky, prostě celkově. Pomalu jsem se vracela sama k sobě. K tomu, kým jsem kdysi bývala. Stejně tak dlouho, jako mi trvalo se změnit, se zase měním zpátky ve své vlastní, původní, originální já. Je to pro mě zvláštní a silná zkušenost, ze které se stále učím, pozoruji, co se se mnou děje a kým právě teď jsem. A musím říci, že teď, v tuto chvíli, se cítím opravdu šťastná. Štěstí není jen to, čím se obklopujeme. Štěstí je pocit uvnitř, nastavení mysli, duše, fyzického těla, celková jejich harmonie. A paradoxně k tomu, co jsem teď napsala, tento pocit vnitřního štěstí může velmi úzce souviset s tím, čím se obklopujeme. To totiž tvoří náš svět, je jeho součástí a odráží se i na tom, co je uvnitř.

   Cítím vnitřní klid, jistotu a určitou bezstarostnost. Dostala jsem se tam, kde jsem kdysi byla. Zase se věnuji tomu, co mě baví. Obklopuji se tím, co mám ráda, co se mi líbí, poslouchám hudbu, která mě  dobíjí, nemusím se bát projevit sama sebe taková, jaká jsem, říct svůj vlastní názor, nebo něco chtít. Zní to tak samozřejmě, ale ne vždy a pro každého to tak je. Kromě toho všeho jsem se dostala i k tomu, že mám nějaké ambice, plány a cíle, na kterých chci pracovat a realizovat se v nich. Tak dlouho jsem žila bez cíle, nevěděla jsem, kam směřuji, kudy mám jít, co mám dělat. Nevěděla jsem, co chtít, co by mě bavilo. Kdysi, před těmi osmi lety, jsem měla určitou představu sama o sobě a svém životě, na základě které jsem se mohla posouvat dál. Dneska je to trochu jiné, než to bylo předtím, ale podstata je stejná. Cítím energii a chuť se rozvíjet, učit, vzdělávat a jít si za něčím, čeho bych mohla dosáhnout. Je to tak osvěžující, tak nabíjející. Úplně jsem na ten pocit zapomněla.

   Teď tyhle pocity nechám uzrávat, stejně jako moje nápady a myšlenky a jednoho dne se o to s vámi, doufám, podělím podrobněji. Dneska nejsem moc konkrétní, vím. Všechno jsem napsala v náznacích a nechala pracovat vaši fantazii. Přeci jen, téma je to osobní. Ale i tak jsem měla potřebu o tom napsat. Možná hlavně sama pro sebe, abych si tohle období, tyhle změny, které se dějí, všechen ten vnitřní optimismus a dobrý pocit, pamatovala.

FOLLOW ME.

Join the conversation!

  1. Och, krásny článok. Ja osobne moc rada tvorím aj čítam takéto druhy článok, ktoré pre mňa ako čitateľa sú ako keby metaforou alebo len načrtnutou cestou, ktorú si môžem sama dotvoriť, ale pre tvorcu znamenajú veľa. Som rada, že si sa z toho dostala a určite ti to viac dalo než zobralo. Väčšinou tie nepríjemné udalosti v našich životoch nás vedia viacej posunúť ako tie pekné. Teším sa s tebou, že sa zas cítiš sama sebou, lebo to je vážne základ pre pekný život, aspoň podľa mňa.

    xx Alexandra z 𝕄𝕊 𝔸𝕃𝕎𝔸𝕐𝕊 𝕃𝔸𝕋𝔼 / INSTAGRAM

    OdpovědětVymazat
  2. Túto tému v sebe taktiež riešim posledné týždne. Mám pocit, že som stratila samu seba a je ťažké sa dostať tam, kde som bola, keď som mala asi svoje najlepšie životné obdobie doteraz. Držím nám palce.

    plants and cherries

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezky napsaný, je z toho cítit, že je ti teď fakt hezky. Je zajímavý, kolik žen říká, jak je toxický vztah posunul a jsou vlastně rády, že to zažily, protože by jinak nebyly tam, kde jsou. A je moc hezký číst, že i s malým miminkem se může člověk cítit bezstarostně :)
    Jinak dělat věci po svým a to ve všech oblastech života, to je podle mě jedna z nejzásadnějších věcí pro zdravý a šťastný život.

    Simple living: Jaro podle ájurvédy

    OdpovědětVymazat
  4. Být sama se sebou někdy není špatné, já také začala dost na sobě pracovat v době, kdy jsem se ocitla v téhle situaci. Člověku to prospěje.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© coffee & concealer. Design by FCD.