úterý 9. března 2021

MŮJ JARNÍ PROJEKT: NURSERY ROOM vs. WORKSPACE

    Cítím ve vzduchu, že jaro už se blíží. (A blíží se také moje třicáté narozeniny, btw.) Sluneční paprsky mě nabíjí novou energií a chutí žít - což je v dnešní době trošku problém, přesto nechci být negativní a stěžovat si na okolnosti, ale chci využít toho, že mám nové nápady a realizovat to, co je možné.


   Jedna z věcí, které mám v plánu, je vytvořit si svůj nový workspace a zároveň místo pro odpočinek. Pro upřesnění: momentálně nepracuji, takže workspace bych možná měla dát do uvozovek. Každopádně tím myslím místo, kde si sednu ke stolu s notebookem nebo deníkem a můžu tvořit, udělat si makeup a nalakovat nehty, nebo si přečíst knihu. Máme v bytě sice více místností, přesto jsem si tohle svoje místo prozatím vyhradila v budoucím Nory pokojíčku, který momentálně slouží jako místnost pro přebalování, převlékání a odkládání jejích věcí. Dohromady s mým koutkem přetékajícím hromadou časopisů a knih, věcmi na focení a veškerou mou dekorativní kosmetikou, působí tahle místnost neuspořádaným dojmem, občas to dokonce nazvu skladištěm, protože nemám ráda nepořádek a neorganizovanost. No dobře, není to ve skutečnosti tak zlé, jak to zní. Jen to není podle mých představ. Na jaře bych proto chtěla tento pokoj dát do kupy a vymyslet jeho koncept tak, aby působil příjemně, abych v něm měla místo pro své introvertní záliby a zbytek aby vypadal více jako pokojíček, kde by i Nora mohla trávit čas. Brzy začne lézt, sedět, o něco aktivněji objevovat svět kolem sebe a hrát si s novými hračkami, takže se nebudeme muset omezovat jen na hrací podložku v obýváku.



   Když jsem v létě hledala inspiraci pro nursery room, líbil se mi převážně boho style a jeho světlé, hřejivé odstíny béžové, hnědé a pudrově růžové, duhy, lesní zvířátka a tak. A tak jsem první nábytek a dekorace začala ladit do tohoto stylu. Pro začátek jen pár kousků: křeslo, komodu, přebalovací pult, pár obrázků, poličky s knížkami a koberce. Kompletní a samostatný dětský pokojíček bych jí chtěla vytvořit až bude ve věku, kdy tam bude moci spinkat sama, což může být za dva, za tři roky. Velká spousta tvůrčí práce je tedy zatím otázkou budoucnosti. V tuto chvíli bych se tedy chtěla pokusit jen o malé zútulnění a zaměřit se především na svojí část pokoje.

   V jednom rohu mám světle šedé křeslo, ve kterém si většinou čtu knihy, anebo trávím čas na notebooku, se kterým bych se ale chtěla postupně přesunout ke stolu. Ten je velmi malý a minimalistický, vyrobený z březového dřeva, ale pro moje potřeby dostačující. Židli mám pouze provizorní. Je to původně jídelní židle z mangového masivu. Chtěla bych ji vyměnit za nějakou pohodlnější. Na zeď plánuji pověsit nástěnku s inspirativními fotografiemi a citáty, které mě budou motivovat a každý den "nakopávat" k tomu, abych si šla s úsměvem na tváři za tím, co chci. Přemýšlím o nějakých menších plakátech v rámečcích. Chtěla bych na stůl i novou lampu. Jako dekoraci svíčku, sukulent nebo vázu s květinami. A jelikož na stole není mnoho prostoru, je potřeba promyslet, kam umístím veškerou svou dekorativku, zrcadlo a šperkovnici  a taky kam schovám všechny časopisy, aktuálně rozečtené knihy a osobní dokumenty.

   Jsem opravdu velkou milovnicí papírových bloků, sešitů a vůbec papírových a psacích záležitostí, stejně jako i psaní, takže mít psací stůl je pro mě jakýmsi "must have". Jakýkoliv designový a unikátní blok si okamžitě získává mé srdce. Momentálně píšu deník do bloku od Castelli Milano ve světle růžové kožence. Vedu v něm záznamy ohledně mého stravování, cvičení, péče o sebe sama, obecně vzato je takovým mým průvodcem na cestě k pocitu spokojenosti sama se sebou. Na co jsem ale narazila právě při hledání inspirace pro můj workspace, je Jo & Judy a jejich úžasné papírenské potřeby, do nichž jsem se zamilovala! Bloky, plánovače, diáře, pohlednice, lepenky, je toho spousta a je to krásné, takže nepochybuji o tom, že si od nich pár věciček vyberu.

   Vytvoření nového místa pro to, co mě baví, mi bude zároveň motivací a ještě větší radostí k tomu, co už dělám - a o to větší radost to bude, pokud k narozeninám dostanu i nový MacBook, který si přeji. Nikdy dříve jsem si nedovolila ani pomyslet na to, že bych mohla chtít cokoliv od Applu, byla jsem vždy realisticky skromná, ale víte co, tenhle život žijeme jenom jednou - takže ano, přeji si nový rose gold MacBook!

   Pomalu kompletuji wish list se všemi detaily. Jak je z ilustrací v tomto článku patrné, preferuji čistotu a uspořádanost a v poslední době (nejspíš za to může blížící se jaro a barvy kvetoucích stromů) tíhnu ke světlým barvám, k růžové, zlaté, nude, bílé a líbí se mi světlé dřevo. Mé druhé já miluje černo-bílý minimalismus, takže je možné, že se tyto dva styly budou časem prolínat nebo střídat.

FOLLOW ME.

Join the conversation!

  1. Veľmi pekný článok. Vybrala si vážne veľmi pekné fotky. Presne takýto boho jemný štýl sa páči aj mne. Teším, sa keď to bude hotové a dúfam, že sa o to podelíš potom aj s nami tu na blogu ♥

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  2. Simple Living a Alexandra: s výsledkem se určitě chystám přijít! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak po takomto mieste tužim aj ja. Momentálne v našom byte však nan nie je priestor, ale ak bude nový dom... tak určite bude.
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fajn mít místo, kde se člověk cítí pohodlně a má prostor sám pro sebe :)

      Vymazat
  4. Tak to se už moc těším na výsledek! Plánuju sehnat nějakou krásnou nástěnku..podobnou jako na fotce, kterou máš v článku. Už dlouho to plánuju, ale zatím jsem se teda ještě nedokopala :D tak snad brzo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle nástěnka, kterou mám tady na obrázku, prodává ikea a jen co to půjde, zajedu si jí koupit :)

      Vymazat
  5. Veľmi dúfam, že budeš zdieľať aj finálny výsledok, lebo podľa fotiek, ktoré si vybrala, to vyzerá úžasne 😍

    SIMPLYBERENICAINSTAGRAMNOVÝ ČLÁNOK: EKO pranie — všetko, čo potrebujete vedieť

    OdpovědětVymazat
  6. Pořádné pracovní/tvořící místo dokáže udělat divy. Hlavně teď, když člověk tráví většinu času doma, to pociťuji opravdu hodně. Styl ilustračních fotek se i moc líbí, jsem zvědavá, jak si s tím nakonec pohraješ! :) A díky za tip na Jo & Judy, mají nádherné produkty.

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© coffee & concealer. Design by FCD.