pondělí 5. dubna 2021

MŮJ PLÁN NA DUBEN: SLOW DOWN & SELF-CARE


    Tento rok jsem se rozhodla věnovat sama sobě. Pečovat o své tělo zvenku i zevnitř, aby bylo zdravé a krásné. Od začátku letošního roku se tak snažím do své každodenní rutiny přinést nové návyky a podnikám kroky k tomu, abych se cítila a vypadala dobře, zdravě a spokojeně. Taky se ze všech sil snažím mít v každém dni nějaký řád a kolem sebe pořádek. Stále něco dělám, snažím se to dělat co nejlépe, ale nikdy nemám pocit, že je všechno tak, jak si představuji, že je všechno hotové, uklizené, v pořádku, protože to jednoduše nestíhám. Věci nechávám nedodělané, anebo je nedělám pořádně, protože Norinka má přednost a cokoliv ostatního se musí odložit a počkat. Sama na sebe tímto jednáním vyvíjím tlak a žiju tak v chronickém stresu - nikdy se nezastavím, protože mi to svědomí nechce nedovolit. Žiju v iluzi, kterou jsem si já sama vytvořila, že pořád něco MUSÍM.

   Moje vlastní tělo mi však opět připomnělo, že nemusím vůbec nic. Jediné, co musím, je zpomalit a přepnout v hlavě z musím na MŮŽU. Při mém posledním běhání mě začalo tahat mezi kolenem a holenní kostí. Na obou nohách, na pravé o něco víc. Nebylo to nic, co by se nedalo snést, a tak jsem nevěnovala pozornost tomu, že někde něco trochu bolí. Protože netrénovaný člověk, který rok sedí doma, nemá žádnou fyzičku, má zkrácené všechny svaly a navíc je půl roku po porodu a rozhodne se začít běhat, se zřejmě sem tam s nějakým diskomfortem setká. Tato myšlenka vyústila ve stupňující se bolest při každém kroku i pohybu, která trvá už několik dní. Takže po víkendu hurá na fyzioterapii.

   A tak tady sedím a snažím se zastavit v daném TEĎ. Zpomalit, jen tak být a dívat se, jak svět kolem mě existuje i bez mého přičinění. Přijmout, že jsem na sebe zbytečně tvrdá a to, co s vypětím sil dělám, mi málo kdy přináší pocit uspokojení. Je čas přehodit výhybku a zkusit to jinak.

   Svému tělu chci dopřát větší pozornost a péči. Pečuji o svou pleť, ale na zbytek těla zapomínám. Ne, že nemám čas, tuhle výmluvu nerada používám. Zatím jsem si na něj ten čas neudělala. A to je to, co chci v dubnu změnit. Být k sobě a ke svému tělu vlídnější.

  • Zpomalit. Cokoliv, co dělám, dělat pomalu. A pokud neudělám najednou všechno, jednoduše to NECHAT BÝT.
  • Vědomě jíst a spojit jídlo s relaxací. Člověk by neřekl, jak těžká je tohle disciplína. Přemýšlet nad tím, jak jídlo chutná, voní, vypadá, jak dlouho žvýkám jednotlivé sousto. Nemyslet na nic jiného a nedělat u jídla nic jiného. Žádná televize, žádný mobil v ruce. Před každým jídlem se na minutu zastavit, zpřítomnit, několikrát se zhluboka nadechnout a vydechnout. Po jídle ještě nějakou chvíli setrvat u stolu a odpočívat.
  • Dělat pro své tělo to nejlepší. Vybírat si ty nejlepší potraviny, dopřát si jemnou jógu a dechové cvičení, odpočívat, dýchat čerstvý jarní vzduch, jít na procházku, smát se. Prožívat každou chvíli s radostí, dovolit si potěšení.

Join the conversation!

  1. Moc hezky napsaný článek! Taky bych se někdy nad sebou měla více zamyslet a věnovat sobě víc času :D :) zkusím to.. :)
    Jinak dávám hned odebírat! Máš moc hezký blog a líbí se mi tady, jen tak dál ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky, super článek :)
    Máme to stejně, také chci pečovat o své tělo, dělat to, abych se cítila dobře, spokojeně a abych byla zdravá :)
    Také jsem zrovna nedávno psala článek o rutinách a návycích, ale ne toto... ale máme na to stejný pohled a stejný cíl :)

    Simix
    http://novinky-simic.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělé! :) Vždycky pro sebe můžeme něco udělat! :)

      Vymazat
  3. Skvelý článok. Ja musím veľmi zapracovať na druhom bode. Už asi dva roky jem tak, že všetko do seba doslova nahádžem, popritom ešte niečo pozerám alebo čítam. No celé zle a potom sa čudujem, že som o hodinu hladná. Zatiaľ mi to ide iba pri raňajkách. Vždy si ráno sadne za stôl, nie k počítaču či telke a pozerám sa von z okna a vychutnávam si ten moment. Pri zvyšných jedlách sa to musím ešte naučiť, ale už len toto je pre mňa veľká výhra.

    xx Alexandra z 𝕄𝕊 𝔸𝕃𝕎𝔸𝕐𝕊 𝕃𝔸𝕋𝔼 / INSTAGRAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, snídaně jsou klidnější, je to takový rozjezd dne a ještě nejsme rozptýlení spoustou jiných věcí :)

      Vymazat
  4. Já si toho musím přestat nakládat tolik. Jsem pak zbytečně ve stresu a nic, opravdu nic, mě nebaví. Ani to, co mě normálně baví. Jen jsem ještě nepřišla moc jak na to, protože za tento pocit může z 99% škola :D
    Jinak vědomě jíst se snažím od února. Někdy to jde líp a někdy hůř. Ale díky tomu jsem začala jíst mnohem menší porce než dřív.
    Moje nejbližší cíle jsou jednoduché - pořádně se vrátit k blogování, které mě tam moc bavilo.

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  5. Nejvíc se mi líbí odstavec "Dělat pro své tělo to nejlepší". Přesně s tím se nejvíce ztotožňuji a dnešním sluníčkem a celkově nastávajícím jarem, mám víc a víc energie.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  6. Ta noha mě moc mrzí, ať jsi brzy ok! Já se o sebe začala více starat minulý rok, když začala karanténa. Spoustu věcí jsem si uvědomila, třeba to, že JÁ jsem pro mě na první místě:) Hezký článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, už jsem na tom mnohem lépe :)
      Všechno zlé je k něčemu dobré, myslím, že mnozí z nás si uvědomili, co mají a co je důležité.

      Vymazat
  7. Veľmi pekne napísané.:) Ja som si tento rok tiež povedala,že musím dať už aj ja prednosť samej sebe. Keď je spokojná so sebou žena je spokojná aj jej rodina❤️

    ZuziČernická

    OdpovědětVymazat
  8. Skvelý článok. Ja sa necítim práve teraz vo svojej koži preto som začala cvičiť aj zdravšie sa stravovať. Chcem byť zo sebou spokojná.

    DISCOVERINGGLAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře. Vždycky se dá něco změnit k lepšímu, pokud sami chceme :)

      Vymazat
  9. Moc pěkný článek, držím ti v tom palce. Vypadá to, že jsi pěkný perfekcionista. Ale je to jak říkáš - nemusíš vůbec nic, jenom to, co doopravdy chceš. Ale mám to podobně, taky na sebe často kladu nároky, že budu dělat víc toho a tamtoho a všechno si zapisovat a dělat si todo listy a odškrtávat si každý den. A jak z toho jednou vypadnu, tak už se mi další den nechce a je s tím konec. A tak pořád začínám znova, ať už se to týká čehokoli. Někdy přemýšlím, jestli má cenu to takhle lámat přes koleno, ale vždycky, když dodržuju věci, které chci, tak je mi po fyzické i psychické stránce skvěle, takže mi stojí za to se přemoct.

    Simple living: Jaro podle ájurvédy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš úplnou pravdu, jsem perfekcionista a nejsem za to moc ráda :D
      A právě ten dobrý pocit, když si člověk odškrtá nějaké své splněné úkoly, je prostě super. Taky si někdy říkám, že přece nejde se neustále úzkostně kontrolovat a všechno stoprocentně dodržovat, jestli má vůbec cenu na sebe šít takový bič, ale nakonec je pro mě lepší pokus o řád, než chaos, kdy pak mám pocit, že nic nedělám :)

      Vymazat

Latest Instagrams

© coffee & concealer. Design by FCD.