pátek 17. července 2020

NOVÁ ŽIVOTNÍ ROLE: MAMINKA


   moje bloggerská kariéra je pro mě samotnou jedním velkým otazníkem. občas se sama sebe ptám, má-li vůbec smysl se na blogu stále zdržovat a pokoušet se ho udržovat při životě. není to už jen setrvačnost, která mě drží v minulosti, která je ale dávno a nenávratně pryč? na druhou stranu, opravdu bych zahodila jedinou věc, která mě baví a naplňuje a přestala psát? těch otázek a nejistot mám plnou hlavu a občas vážně nevím, kterým směrem se vydat.
   možná bych se měla odpoutat od minulosti, od toho, o čem jsem psala kdysi a inspiraci hledat jednoduše v přítomnosti, ve svém životě a jeho každodenní jedinečnosti.
   brzy se mi narodí moje první miminko, dcera, Norinka. připravuji se na svou novou a nepochybně největší a nejdůležitější životní roli: být maminkou. to je samo o sobě velkým milníkem v mém dosavadním životě a možná že i skvělou příležitostí, začít od znova a jinak i v jiných oblastech svého života. přestat lpět na svém starém já, na tom, jaká jsem bývala, co jsem dělala, kým jsem byla. poslední měsíce si tvrdohlavě nalhávám, že se nezměním a zůstanu pořád tou stejnou holkou, ale něco mi říká: nech to všechno být. přestaň lpět na tom, co by jak mělo být a nedrž se křečovitě toho, co bylo.
   možná je načase přijmout všechno nové. otevřít se naplno své nové roli, svému novému úkolu a možná i svému novému já. přijmout fakt, že můj blog už nebudou číst holky, které ještě děti nemají, protože jejich zájmy jsou jinde a moje články se svým obsahem mému novému životu nepochybně přizpůsobí. bráním se tomu, označovat svůj blog jako blog o mateřství. bráním se přijmout to, že mateřství bude mým jediným tématem. přesto bych se ráda těchto otěží mé mysli zbavila. nechala ze sebe spadnout všechnu tu tíhu a úzkost v podobě nějakého "chci" "musím" "měla bych" a jednoduše nechat věci plynout, uvolnit se a nechat se ovívat čistotou každého nového dne, ať už bude jakýkoliv. mít oči otevřené a hlavu čistou a nechávat se překvapit, co se bude dít. dát šanci novým možnostem, všemu novému.

   nastávající nebo čerstvé maminky, máte někdy podobné pocity? že se s dítětem všechno změní a vy se najednou ocitáte na neznámé půdě, někde, kde nejsou staří přátelé, kde nejsou staré zájmy, starý život, cítíte se odtrhnuté od toho, čím vším jste doposud žily a kým jste byly?

   chcete zůstat tak trochu tím, kým jste byly a nezůstat společensky zapadlé v kategorii "máma, která má teď svůj vlastní, nový, vážný rodinný život a nic jiného ji nezajímá"?

   jak všechno to nové ve svém životě přijímáte?

Join the conversation!

Latest Instagrams

© coffee & concealer. Design by FCD.